Bordtennistræner kursus Sjørring den 19.9 kl 8-16

Den 19. september arrangerer Thisted Kommune, Sjørring Bordtennisklub og Boddum Ydby Idrætsforening Kurset 1-2 Træner i bordtennis i Sjørring.

Kurset er for helt nye trænere/hjælpetrænere. Træneren har typisk ingen eller kun sparsom trænererfaring i forvejen. Det kunne være fx unge fra 14 år, forældre, 60+ spillere eller andre, der gerne vil give en hånd med i klubben. Kurset kunne også være relevant for klubber, der overvejer at opstarte en bordtennisafdeling

1-2-Træneren opnår basale forudsætninger for at starte trænergerningen på et træningshold, ideelt set som hjælpetræner, men er også i stand til at sammensætte simple træningspas med en forståelse for, hvordan et godt træningspas ser ud.
Kurset er gratis for klubber i Thisted Kommune
Klubber fra andre kommuner betaler 500 kr

Instruktører er:
Marielle Nielsen: Hun er træner og ungdomsansvarlig i Roskilde Bordtennisklub, BTK61. Her er hun deltidsansat og træner ungdomsspillere 6 dage om ugen. Marielle Nielsen er en af landets mest kompetente pigetræner og har indgået i flere projekter om pigebordtennis. Desuden er Marielle uddannet mentaltræner.

Rasmus Klein-Døssing: Han starter som udviklingskonsulent med særligt fokus på træningsmiljø- og trænerudvikling. Rasmus har bidraget meget til udviklingen af den nye træneruddannelse, underviser selv på uddannelsen og har i øvrigt spillet divisionsbordtennis i de seneste 10-15 år. Rasmus er måske landets bedst uddannede træner.

Tilmelding sker til: Thisted Kommune eller gennem din lokale klub på http://www.thistedfritid.dk/ARRANGEMENTER senest den 5.9.21

Yderligere oplysninger: Peter Bak-Jensen. peterbakjensen@gmail.com

Alle medlemmer over 14 år, forældre mm i Sjørring Bordtennisklub opfordres til at overveje deltagelse. Ved at deltage har du IKKE sagt ja til at skulle være træner.