Bat60+ hold hver tirsdag fra 9:00-11:00

Fra 1. oktober: Hjernegymnastik, der batter i Sjørring Hallen
Er du over 60 år? Og leder du efter den bedste form for hjernegymnastik? Så skal du måske overveje at finde bordtennisbattet og idrætstøjet frem. Forskningen viser, at netop bordtennis er en af verdens bedste former for hjernetræning. Fra tirsdag den 1. oktober kl. 09.00 kan du prøve kræfterne af i Sjørring Bordtennisklub, når de slår dørene op for deres nye Bat60+ hold.
”Bat60+ er et særligt hold rettet mod personer over 60 år, som ønsker at holde sig aktiv både fysisk og mentalt. Bordtennis er nemlig ikke kun en sjov og social aktivitet – det er også en sport, der har vist sig at have en lang række sundhedsmæssige fordele, især når man kommer lidt længere op i alderen,” siger Kaj Thomsen, bestyrelsesmedlem i Sjørring Bordtennisklub.
Bordtennis stimulerer mange dele af din hjerne på én gang, når du både skal reagere hurtigt og lægge en strategi på et splitsekund. Desuden har spillet også flere fordele, hvis man f.eks. er ramt af Parkinson. Bordtennistræningen kan ifølge Parkinsonforeningen være med til at stabilisere sygdommen og gøre parkinsonramte mere selvhjulpne. Dertil kan du lægge den gode motion og det sociale fællesskab.
Det er blandt andet de fire garvede bordtennisspillere Leif Brogaard, Jens Tegtmeier, Anders Christensen og Kaj Thomsen, som vil stå for træningen hver tirsdag i Sjørring Hallen, og her er både erfarne og nybegyndere velkomne. Træningen tilpasses nemlig deltagernes niveau og selv med tidligere skader eller småskavanker, er bordtennistræningen ideel.
”Bordtennis er en fremragende sportsgren, især hvis man døjer med gamle skader, belastninger eller småskavanker. Da der ikke er kropskontakt eller stor fysisk belastning, er det skånsomt for kroppen. Alligevel kan man stadig opleve både konkurrence, fællesskab og få masser af sved på panden,” udtaler Kaj Thomsen.
Vil du være en del af det nye Bat60+ hold i Sjørring Bordtennisklub, så mød op i Sjørring Hallen, hvor der spilles hver tirsdag fra kl. 09.00-11.00. Tilbuddet begynder den 1. oktober og slutter engang til foråret.